Despăgubire de la companii aeriene pentru un zbor perturbat – când o poți obține?

Din an în an observăm o dezvoltare în creștere a pieţei aeriene. Din ce în ce mai mulţi călători aleg avionul ca mijloc de transport. După probleme de a călători legate de pandemie, vedem o revigorare semnificativă în acest domeniu. Prin urmare companiile aeriene oferă constant conexiuni noi, iar traficul la aeroporturi creşte. Acest lucru are și consecințe ca de exemplu zboruri anulate și întârziate.

Ce să faci dacă zborul tău este întârziat sau anulat?

Drepturile pasagerilor aerieni sunt reglementate în Regulamentul (CE) 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului. Confrm lui, în cazul în care zborul tău este anulat, întârziat din vina transportatorului sau din motiv overbooking-ului nu vei putea urca la bordul avionului, poți solicita despăgubiri mare. Este totuși important ca zborul perturbat să fie un rezultat vinei directe a transportatorului, nu o consecință de așa-numite circumstanțe extraordinare.

Ce sunt circumstanţele extraordinare?

Ca fiind circumstanțe extraordinare considerăm toate evenimentele care au împiedicat companiile aeriene să efectueze zborul conform planului și asupra căruia transportatorul aerian nu a avut nicio influență. Printre ele sunt așadar condiţii meteorologice dificile, tulburări politice, unele defecţiuni tehnice, şi la fel greve ale angajaţilor aeroportului. Dacă oricare dintre aceste circumstanţele va cauza că zborul va fi perturbat, atunci pasagerii nu vor avea dreptul la despăgubire.

Condițiile necesare pentru a obține compensație

Ştim deja că să poți solicita despăgubiri de la o companie aeriană pentru un zbor perturbat, el trebuie să fie o consecință a neglijenței ei. Dar nu este un singur factor care are influență asupra posibilității de a solicita despăgubiri. Printre celelalte condiții de cerere a unei revendicării putem menționa următoarele circumstanțe:

  • companiile aeriene i-au informat pr pasagerii despre anularea zborului cu mai puțin de 14 zile înainte,
  • întârzierea zborului a fost mai mare de 3 ore și se înțelege ca o întârziere în ajungerea la destinație,
  • li s-a refuzat pasagerilor urcării pe bordul avionului din cauza overbooking-ului.

Ce sumă de despăgubire poți primi?

Valoarea despăgubiri pentru un zbor este strâns legată de distanță dintre portul de plecare și aeroportul de destinație. Rate precise ale despăgubiri pentru un zbor sunt următoare:

  • 250 euro pentru un pasager – pentru zboruri cu o distanță < 1500 km,
  • 400 euro pentru un pasager – pentru zboruri cu o distanță de la 1500 km până la 3500 km (și la fel pentru zboruri cu o distanță mai mare decât 3500 km, dacă ambele aeroporturi sunt localizate pe teritoriul Uniunii Europene).
  • 600 euro pentru un pasager – pentru zboruri cu o distanță > 3500 km.

Cum poţi solicita despăgubiri?

Într-o situație în care zborul tău este anulat sau întârziat poți solicita despăgubiri de la companiile aeriene depunându-le direct reclamația. Merită totuși să-ţi aminteşti că cererile individuale sunt foarte des respinse de transportatori. Din acest motiv, pentru a economisi timp și bani, poți apela la ajutorul firmelor care se specializează în solicitarea despăgubirilor pentru zboruri.

Te invităm să alegi serviciile AirCashBack care de peste 10 ani luptă cu succes pentru drepturile pasagerilor. Pentru a solicita compensaţi financiare de la companiile aeriene, este suficient să completezi formularul de raportare a daunei disponibil pe site, iar AirCashBack se va ocupa de restul.

Suna-ne!